دانلود گزارش تخصصی نمونه گزارش تخصصی کلیه پست های سازمانی در فروشگاه حاضر موجود می باشد .

محل لوگو

گزارش تخصصی هنرآموز رشته طراحی و دوخت

گزارش تخصصی هنرآموز رشته ساختمان

گزارش تخصصی هنرآموز رشته گرافیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته تربیت بدنی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته هنرهای تجسمی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته خوشنویسی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقاشی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته کامپیوتر

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نمایش

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقشه کشی معماری

گزارش تخصصی هنرآموز رشته الکترونیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته الکتروتکنیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته تاسیسات

گزارش تخصصی هنرآموز رشته ساخت و تولید

گزارش تخصصی هنرآموز رشته حسابداری

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقشه کشی عمومی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته صنایع دستی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته چاپ

گزارش تخصصی هنرآموز رشته کودکیاری

گزارش تخصصی دبیر فلسفه و منطق

گزارش تخصصی دبیر ادبیات فارسی

گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری

گزارش تخصصی انباردار

گزارش تخصصی سرپرست خوابگاه

گزارش تخصصی دبیر تربیت بدنی و ورزش

گزارش تخصصی دبیر جغرافیا

گزارش تخصصی دبیر علوم تجربی

گزارش تخصصی دبیر زبان انگلیسی

گزارش تخصصی دبیر هنر

گزارش تخصصی دبیر تاریخ

گزارش تخصصی مشاور

گزارش تخصصی معاون و مربی پرورشی

گزارش تخصصی معاون فنی

گزارش تخصصی معاون آموزشی

گزارش تخصصی معاون اجرایی

گزارش تخصصی معاون عمومی

گزارش تخصصی مدیر

گزارش تخصصی مربی بهداشت

گزارش تخصصی خدمتگزار

گزارش تخصصی دبیر دینی عربی

گزارش تخصصی دبیر مطالعات اجتماعی و علوم اجتماعی

گزارش تخصصی دبیر ریاضی

گزارش تخصصی دبیر فیزیک

گزارش تخصصی دبیر شیمی

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 84
  • بازدید دیروز : 61
  • بازدید کل : 949286

اهمیت تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی، معماری نوین تدریس و ابتکارات فردی و حرفه ای


به طور کلی ، در روشهای جدید تدریس مانند تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی ، معماری نوین تدریس و ابتکارات فردی و حرفه ای اعتقاد بر این است که مناسبات درست انسانی ، دانش آموز را مستعد نشو و نما می سازد . همچنین در این روشها ، معلم نقش یک تسهیل کننده را ایفا می کند که دارای روابط فردی با دانش آموزان و رشد همه جانبه آنان را هدایت می کند . معلم در این نقش ، به دانش آموز کمک می کند تا نظریات جدیدی درباره زندگی خود ، کار آموزشی خویش و مناسباتش با دیگران کشف کند . باه علاوه ، در این روشها ، معلم صبور است و دیدگاه وسیع یادگیری در دراز مدت را فدای فشار برای به دست آوردن نتایج فوری نمی کند . به این شکل است که تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی ، معماری نوین تدریس و ابتکارات فردی و حرفه ای به بهترین شکل ممکن قابل اجرا می گردد.

گرچه صاحبنظران ، روشهای جدید دیگری نیز در راستای تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی ، معماری نوین تدریس و ابتکارات فردی و حرفه ای عنوان کرده اند که به طور مفصل در دروس روان شناسی تربیتی و مقدمات تکنولوژی آموزشی مورد بحث و بررسی قرار می گیرند این روشها عبارت اند از :
روش یادگیری در حد تسلط
آموزش برنامه ای
آموزش به وسیله رایانه
آموزش انفرادی تجویز شده
آموزش انفرادی هدایت شده

در روشهای جدید همچون تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی ، معماری نوین تدریس و ابتکارات فردی و حرفه ای آموزش انفرادی عنوان شده در فوق ، موقعیت یادگیری چنان نتظیم می گردد که هر دانش آموز بر اساس توانایی خود به یادگیری و فعالیت پردازد . به علاوه معلم هم در روشهای انفرادی تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی ، معماری نوین تدریس و ابتکارات فردی و حرفه ای ، زمان کمتری را صرف تدریس کرده و وقت بیشتری را برای رسیدگی به فرد فرد دانش آموزان اختصاص می دهد . نباید فراموش شود که اساسی ترین گام در راه دستیابی به هدفهای مورد نظر در بهره گیری از روشهای گوناگون انفرادی ، پذیرش مفهوم «دانش آموز – محوری» هم در طراحی و هم در آموزش می باشد.

صاحبنظران تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی ، معماری نوین تدریس و ابتکارات فردی و حرفه ای را به عنوان فرایندی که بین معلم و دانش آموز در جریان است در نظر گرفته و به صورت فعالیت هایی که به منظور ایجاد تغییر و دگرگونی در رفتار دانش آموز ، طرح و اجرا می شوند ، تعریف کرده اند .معلم به منظور انجام گرفتن فعالیتهای فوق به مهارتهایی احتیاج دارد که در عرصه یاددهی – یادگیری آنها را «مهارتهای تدریس» می نامند . این مهارت ها که نمونه هایی از آنان تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی ، معماری نوین تدریس و ابتکارات فردی و حرفه ای است باتوجه به زمان اجرای فعالیتهای آموزشی به سه دسته به قرار زیر تقسیم شده اند :
مهارتهای پیش از تدریس(مرحله ی فعالیتهای طراحی و برنامه ریزی)
مهارتهای ضمن تدریس (مرحله ی اجرا)
مهارتهای بعد از تدریس (مرحله ی ارزشیابی)

مهارتهای پیش از تدریس در ارتباط با مجموعه فعالیتهایی است که معلم پیش از رفتن به کلاس آنها را انجام می دهد ، مانند ۱٫ انتخاب هدفهای درس ، ۲٫ تعیین روشهای مناسب تدریس و ۳٫ مشخص ساختن نظام ارزشیابی .
مهارتهای ضمن تدریس دربرگیرنده فعالیتهایی است که معلم هنگام تدریس در کلاس انجام می دهد . برخی از این فعالیتها عبارت اند از : تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی ، معماری نوین تدریس و ابتکارات فردی و حرفه ای مهارتهای بعد از تدریس به آن دسته از فعالیتهایی گفته می شود که پس از انجام تدریس بایستی به کار گرفته شوند مانند : ۱٫ سنجش میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ۲٫ تهیه ی آزمونها و ۳٫ تفسیر نتایج آزمونها .

آشنایی هرچه بیشتر معلم با مهارتهایی که در ضمن تدریس بایستی به کار گرفته شوند نه تنها وی را در امر آموزش کمک می کند بلکه او را در دستیابی به هدفهای تدریس یاری می نماید . معلمان عزیز می توانند به سایت بانک فایل پژوهشی معلمان به آدرس https://moallemblog.com مراجعه نموده و از هزاران فایل مفید و ارزشمند که در این پایگاه موجود است استفاده نمایند.
منبع : بانک فایل پژوهشی معلمان

مبلغ قابل پرداخت 0 تومان

  انتشار : ۲۴ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 473

دانلود گزارش تخصصی نمونه گزارش تخصصی کلیه پست های سازمانی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما