دانلود گزارش تخصصی

دانلود گزارش تخصصی

دانلود گزارش تخصصی نمونه گزارش تخصصی کلیه پست های سازمانی در فروشگاه حاضر موجود می باشد .

محل لوگو

گزارش تخصصی هنرآموز رشته طراحی و دوخت

گزارش تخصصی هنرآموز رشته ساختمان

گزارش تخصصی هنرآموز رشته گرافیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته تربیت بدنی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته هنرهای تجسمی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته خوشنویسی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقاشی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته کامپیوتر

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نمایش

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقشه کشی معماری

گزارش تخصصی هنرآموز رشته الکترونیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته الکتروتکنیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته تاسیسات

گزارش تخصصی هنرآموز رشته ساخت و تولید

گزارش تخصصی هنرآموز رشته حسابداری

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقشه کشی عمومی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته صنایع دستی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته چاپ

گزارش تخصصی هنرآموز رشته کودکیاری

گزارش تخصصی دبیر فلسفه و منطق

گزارش تخصصی دبیر ادبیات فارسی

گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری

گزارش تخصصی انباردار

گزارش تخصصی سرپرست خوابگاه

گزارش تخصصی دبیر تربیت بدنی و ورزش

گزارش تخصصی دبیر جغرافیا

گزارش تخصصی دبیر علوم تجربی

گزارش تخصصی دبیر زبان انگلیسی

گزارش تخصصی دبیر هنر

گزارش تخصصی دبیر تاریخ

گزارش تخصصی مشاور

گزارش تخصصی معاون و مربی پرورشی

گزارش تخصصی معاون فنی

گزارش تخصصی معاون آموزشی

گزارش تخصصی معاون اجرایی

گزارش تخصصی معاون عمومی

گزارش تخصصی مدیر

گزارش تخصصی مربی بهداشت

گزارش تخصصی خدمتگزار

گزارش تخصصی دبیر دینی عربی

گزارش تخصصی دبیر مطالعات اجتماعی و علوم اجتماعی

گزارش تخصصی دبیر ریاضی

گزارش تخصصی دبیر فیزیک

گزارش تخصصی دبیر شیمی

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 98
  • بازدید دیروز : 785
  • بازدید کل : 185726

گزارش تخصصی معلم دبستان پایه اول چگونگی بهبود اختلال خواندن دانش آموزم محمد .


گزارش تخصصی معلم دبستان پایه اول چگونگی بهبود اختلال خواندن دانش آموزم محمد .

گزارش تخصصی معلم دبستان پایه اول چگونگی بهبود اختلال خواندن دانش آموزم محمد .در قالب ورد وقابل ویرایش در20 صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی

گردآوری اطلاعات (شواهد1 ):

برای گردآوری اطلاعات روش های متعددی وجود دارد با توجه به موضوع پژوهش به نظر می رسد که ما مجبور باشیم از چند روش به صورت ترکیبی برای جمع آوری اطلاعات استفاده نماییم در این پژوهش روش های مشاهده، مشاهده مشارکتی و مصاحبه را انتخاب نمودم از طریق مشاهده رفتارهای محمد را زیر نظر گرفتم و اطلاعات لازم در مورد محمد را بدست آوردم و از طریق مشاهده مشارکتی تغییراتی که در نتیجه ارتباط با من ایجاد گردید و تأثیراتی که متغیرها بر ایشان می گذاشت مورد مشاهده قرار گرفت و از طریق مصاحبه اطلاعات لازم در مورد سابقه رفتاری محمد از خانواده محمد و همسایگان و مدیر مدرسه و اولیاء ایشان بدست آمده به نظر می رسد از طریق این روش ها اطلاعات لازم در مورد محمد بدست آید و ما هر چه بیشتر با خصوصیات اخلاقی و رفتاری محمد آشنا شومم تا بتوانیم مشکل محمد را بهترحل نمائیم.

مشاهده رفتار محمد:

ابتدا رفتارهای محمد را زیر نظر گرفتم و به دقت او را مشاهده کردم وقتی که از محمد خواستم خود را معرفی کند خیلی آهسته و دست و پا شکسته خود را معرفی کرد و دانش آموزان خیلی از ایشان گله داشتند و می گفتند در مواقعی که در کلاس نیستید ما را مورد آزار و اذیت قرار می دهد محمد دانش آموزی چپ دست و پوستی سیاه داشت با توجه به اینکه از همان ابتدا شروع تدریس، متوجه اوضاع محمد شده بودم که چندان به درس اهمیتی نمی دهد در بعضی مواقع دانش آموزان اصطلاح تنبل را برای ایشان به کار می بردند که این کار مرا به فکر وادار می کرد تا بتوانم کمکی به ایشان کنم، او کودکی دست و پا چلفتی بود در گرفتن مداد هماهنگی خوبی نداشت و نوشته هایش دارای نظم کافی نبود نمی توانست کلمات را مرتب کند و با اشتباهات مکرر کلمات را ادا می کرد؛ و نمی توانست کلماتی را که می خواهد ادا کند، به خاطر بیاورد، و در مواقعی که از ایشان سوالی می پرسیدم سردرگم بود و جواب قانع کننده ای نمی داد. اطلاعات روز محمد نسبت به بقیه ی همکلاسی های خود کمتر بود، با گذشت زمان متوجه شدم که جهت خواندن و نوشتن، ترکیب حروف بسیار ضعیف عمل می کند و مطلبی را که هم یاد می گرفت خیلی سریع فراموش می کرد، سخت گیری بیش از حد خودم در کلاس در درس منجر به فرار محمد از کلاس می شد و اکثر مواقع از انجام تکالیف سرباز می زد این موضوع را با شورای مدرسه در میان گذاشتم، تا که بسا بتوانیم کمکی به ایشان کنیم از مدیر و همکاران خواستم تا در مواقعی که محمد در زنگ تفریح در حیاط مدرسه به استراحت مي پردازد رفتارش را زیر نظر بگیرند مدیر در پی مشاهدات خود چنین اظهار نظر کرد که به نظر می رسد که محمد اعمالی از هم گسیخته دارد. در حیاط مدرسه همکلاسی های خود را مورد آزار و اذیت قرار می دهد مربی تربیت بدنی در طی زنگ ورزش در پی مشاهدات خود چنین اظهارو نظر کرد که محمد هیچ توجهی به ایشان نمی کند کارهایش بسیار عجول است و بسیار به بازی فوتبال علاقه دارد در زمین فوتبال بیش از حد به زمین می خورد. دامنه توجه ایشان بسیار کوتاه است و در تمرکز مشکل دارد اولیائش را به مدرسه دعوت کردم و موضوع را برایشان توضیح دادم اولیاء بیان می کردند که محمد چندان علاقه ای به درس خواندن ندارد و در خانه برای انجام دادن تکالیف خیلی ما را اذیت می کند. فردی بی حوصله است و در خانه بسیار بداخلاق است. مادرش می گفت همیشه در درس ها به او کمک می کنم، چون در خانه کار دیگری ندارم، وقت آزاد هم دارم اما هرچه با او کار می کنم اصلاًَ توجهی نمی کند و کار او بیشتر به صورت تکرار و تمرین بوده است و این کار مادر باعث شده بود، که او بیشتر از حد به مادر وابسته باشد و نتواند به تنهایی درس بخواند. چون در خواندن سرعت عمل بالایی نداشت و درست نمی خواند متوجه مطالب نمی شود البته قدرت یادگیری او بالا نبود. با همه ی این وجود برای اینکه مطمئن باشم محمد از لحاظ جسمی سالم است یا نه به سراغ شناسنامه سلامت ایشان و پرونده تحصیلی او رفتم اما با بررسی پرونده ایشان متوجه شدم که محمد از وضعیت بینایی و شنوایی نسبتاًَ خوبی برخوردار است. برای رفع مشکل محمد مسئله را با چندین نفر از مدرسین، روانشناسان و همکاران با تجربه ای که سابقه ی بیشتری در امر تعلیم و تربیت داشتند در میان گذاشتم و بعد به دنبال کتاب های روانشناسی اختلال های یادگیری و تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته بود رفتم و آنها را مورد مطالعه قرار دادم تا ببینم مشکل را چگونه می توانم حل نمایم در واقع من خودم را چگونه تغییر دهم و چکار کنم تا وضعیت محمد بهتر شود. اهم مشاهدات و نکات جالبی که در طی

 

مشاهدات به آن پی برده شد، را می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • محمد دانش آموزی بی انگیزه است که چندان علاقه ای به درس خواندن ندارد

  • محمد دوره پیش دبستانی را نگذرانده است

در خواندن شفاهی و کلامی تردید می کند....

منابع:

1 - تبريزي، مصطفي، درمان اختلال در خواندن، انتشارات گفتمان خلاق، چاپ آروين، چاپ اول، 1380

2 – فرقاني، رئيسي، شهلا، مشکلات رفتاري کودکان و نوجوانان، موسسه فرهنگي منادي تربيت، 1380

3 – کريمي، دکتر يوسف، اختلالات يادگيري، دانشگاه علامه طباطبايي، نشر ساوالان، بهار 1380

4 – ميلاني فر، بهروز، روانشناسي کودکان و نوجوانان استثنايي، نشر قومس، 1370

 

 

گزارش تخصصی معلم دبستان پایه اول چگونگی بهبود اختلال خواندن دانش آموزم محمد .در قالب ورد وقابل ویرایش در20 صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی دراین قسمت خریدو دانلودکنید.

 


مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دانلود گزارش تخصصی نمونه گزارش تخصصی کلیه پست های سازمانی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما